Vilka appar underlättar mitt arbete?



Nu för tiden finns det en hel uppsjö av appar där ute.

Många bra och många mindre bra men framförallt behöver man hitta de som passar för just en själv.

Jag har provat en hel del både för sociala medier och planering.

Och tänkte tipsa om dem här.

Men man behöver nästan prova runt för att hitta de som passar just för dig.


Sociala medier:


- Planoly

Denna app använder jag för att planera mina instagraminlägg. Efter att ha provat flera schemaläggningsappar så har Planoly hamnat på min förstaplats. Jag älskar hur lätt det är att använda, att det finns mycket bra funktioner och det är gratis upp till 30 inlägg och stories i månaden. Önskar man kunna publicera fler inlägg eller ha flera konton så kan man uppgradera och köpa abonnemangspaket.

I Planoly kan man även se sin statistik så man lätt kan hålla koll på hur det går får sina inlägg.

Man kan lägga in bilder, dra och flytta som man vill så det passar in i ens flöde och sedan publicera när man vill.

Man kan även publicera sin inlägg på facebook. Jag använder inte mitt konto där så har inte riktigt provat det. Går att använda både på dator och i app.


- Canva

Superbra verktyg att göra sina inlägg i. Finns mycket bra och färdiga mallar att använda sig utav eller ha som inspiration. Går att använda både på datorn och i telefonen. Jag använder främst Canva i datorn. Alla designer man gör sparas på ens konto så man kan lätt gå in och återanvända och ändra bilder eller texter. En bra funktion är att du kan välja design utefter vad du ska använda det till eller bestämma storleken. Så om du t.ex. ska göra ett facebookinlägg eller instagraminlägg så ligger det färdiga storlekar för just det ändamålet.

Mycket som ingår i gratisabonnemnaget.


- Lightroom

Lightroom är ett fotoredigeringsverktyg. Kan används både på datorn och i telefonen.

Jag gillar det för att det finns mycket funktioner. Ganska lätta att använda och man kan dela sina album eller bilder med andra om man vill.

Smidigt om man är flera på företaget.


Planering:


- Dropbox

Denna gamla goding kommer jag aldrig att lämna.

Räcker inte gratisutrymmet så är det ganska billigt att uppgradera ens konto. Smidigt att ladda upp sina filer, dokument eller bilder. Och kan användas både på datorn och telefonen. Jag jobbar mycket på min dator men när man är på språng är det supersmidigt att få tag på bilder eller filer i telefonen.


- Trello

Trello är ett planeringsverktyg där du kan organisera ditt jobb med tavlor och listor. Lägga in proiriteringar, checklistor och annat som man kan behöva ha koll på. Smidigt att dela sina listor med andra. Jag delar ofta med mina kunder. Vi jobbar t.ex med to dos så vi vet vem som gör vad och jag delar ofta mina tidrapporter där. Då kan vi båda se hur mina timmar används.


- Zoom

Är du less på skype är detta ett bra verktyg. Behöver du hålla telefonmöten, konferenser eller liknande så rekommenderar jag zoom. Jag som arbetar online och har de flesta möten över dator eller telefon använder nästan bara zoom och tycker det fungerar superbra!



Dessa appar/verktyg använder jag dagligen och de hjälper mig i mitt arbete.

Allt som kan spara tid och underlätta mitt arbete är guld värt.

Som sagt det finns mycket verktyg man kan använda sig utav och det gäller att hitta de som kan underlätta just ditt arbete.

20 visningar
  • Pinterest - Vit Circle
  • Instagram - Vit Circle

© 2020 | Website designed by ESB Design