Din OM/ABOUT sida

Din OM sida är en av de sidor på din hemsida som har mest besök.
Som blivande kund vill man gärna veta vem personen bakom företaget är.
Vad heter du? Vem är du? en bild och varför är du rätt person för kunden.
Hur kommer det sig att du gör det du gör idag.
Här har du en möjlighet att positionera dig som expert inom din nisch.
Men för att kunna skriva en riktigt bra OM sida behöver du känna din målgrupp. Vem är din idealkund?
Genom att ha stenkoll på detta kan du styra din text och rikta den till just dessa.
Vad har din idealkund för svårigheter?
Varför är just du rätt person att hjälpa dem?
Vad önskar de för tjänster?
Ha inte för lång text -
När man som kund scrollar runt på olika hemsidor och letar efter rätt företag för just dem kan din sida komma ganska sent i scrollandet. Man är ganska mättad av all text man läst och man vill få en snabb överblick över vem personen eller företaget är.
Håll det kort, dela upp texten i stycken, ha lockande rubriker och lättläst.
Fokusera inte bara på dig själv -
Se din OM sida lite som ett recept.
Vad får man för resultat av att arbeta med dig. Hur kan du göra kundens liv lättare. Här är vi inne och tummar på just det vi nämt tidigare, känn din idealkund och rikta din text till dem.
Glöm inte CTA -
Call to action. Ha en tydlig CTA på slutet av din text.
Nu har man som kund läst hela din text och är kär i ditt arbete och lockad av vad du kan erbjuda dem. Så nu vill du ju inte tappa denna blivande kund. Därav behöver du en call to action. Det kan vara ett kontaktformulär, länk till din prislista eller kanske en knapp för att boka ett möte. Helt enkelt en bro för att ta nästa steg i ert samarbete.
Några extra tips att ta med dig:
För att locka personen till att fortsätta läsa på din sida börja gärna sidan med en fråga som engagerar.
Var inte rädd att vara lite rolig.
Skriv gärna som du pratar.
Dela dina värderingar
Bjud gärna på något personligt
Lycka till!